film

Det blev att jag satt hemma idag iaf. Ibland är det väldigt skönt att bara sitta hemma tycker jag. Jag har sett på Schindlers List på tv, första gången jag såg den. Den är riktigt hemsk faktiskt, den visar hur det verkligen var. Eller .. såklart, det var så jävla mycket värre, det här är ju bara vad man ser. Tänk att uppleva det själv. En del scener mådde jag verkligen illa av, när jag tänker på att det har hänt på riktigt. Det handlar ju om en som heter Oskar Schindler, han skapar en namnlista som räddar jättemånga judar som får jobba i hans fabrik istället för att skickas till ett läger, så det är ju det titeln syftar på .. " Shindlers List " , så säger mamma precis när filmen har slutat .. " jahaaa, nu förstår jag ju filmtiteln, liksom .. han var så listig, alltså det var hans list som räddade dem, shindlers list! " och hon var seriös, var bara tvungen att skriva om det, hah tycker det var kul. Nu tänkte jag gå och lägga mig, jag ska upp ganska tidigt imorgon och gymma med Tova. Jag kanske hinner skriva ett litet inlägg när jag har vaknat imorgon, vi får se.

godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0