löshår

Kom på att jag aldrig skrev hur jag gjorde med mitt löshår, sa ju att jag skulle göra en liten "kur" som jag hade hittat på internet. Men den funkade faktiskt, det skulle vara mot torrt hår och mitt löshår är ju helt torrt så jag testade. Men det var bara fint i typ två dagar sen blev det likadant som förrut, men det var värt!

Först lägger du en flaska med olivolja i varmt vatten, då blir det lättare att massera in i håret. Sen blötte jag håret lite och sen tog jag rätt mycket olivolja och masserade in i hela löshåret. Jag kramade ur det lite så att det inte skulle vara så blött, sen la jag i det i en handduk och lät det ligga där i lite mer än en timme. Jag tog håret och sköljde först ut det, sen tog jag massa schampo i det och sköljde igen. Skölj noga! Sen om man vill så kan man ta balsam efter. Men gör helst det här en kväll när du inte ska göra någonting, för att det finns risk att oljan sitter kvar och då ser håret helt glansigt och fett ut, men håret brukar ta åt sig oljan efter en natt eller några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0