hemma

Nu är jag hemma igen, och min helg har varit sjuuuuukt bra. Första dagen åkte vi bara båt och bil, till sist till Skavsta flygplats. Jag var ju livrädd först, men det gick bra. Det var halvläskigt och halvroligt på samma gång. När vi kom fram till Gatwick åkte vi tåg till vårat hotell och det var ju sjukt läskigt kvarter. Så fort vi klev av tåget springer det fram en kille till oss och börjar skrika "There is a mad man here! HE IS MAD, but it's cool.. he's just mad". Sen gick han. Det kändes halvtryggt. Sen höll vi på att bli påkörda eftersom vi inte är vana vid att de kör på fel sida av vägen. Sen kunde vi inte hitta till hotellet och på vägen gick vi förbi massa äckliga gubbar som höll på att göra äckliga ljud efter mig. Än en gång, livrädd. Vi hittade iallfall efter ett bra tag, då ville de inte checka in oss för att Robbans efternamn var stavat med ett ö och det visste tydligen inte att det fanns. Men efter en timme så gick det, vi la oss på rummet och försökte sova, då var det typ huliganer i rummet bredvid som satt och skrek. Somnade klokt vid fyra eller något. Nice

Dagen efter det åkte vi in till Victoria station, det blev en lång promenad till Piccadily Circus där vi äntligen fick träffa Jim. Efter det gick vi bara i affärer. Köpte två tröjor, en jacka och några julklappar. Men inget slog nog Hamleys, Europas största leksaksaffär. Det var nice. Köpte en julklapp till Isak där, Anderas lillabror! Jim följde med oss till hotellet sen iaf och sov med oss eftersom vi hade en säng extra.

Dagen efter det gick vi upp sent, eftersom jag och Jim låg och slogs ett tag. Vi åkte tåg till Victoria, sen till Jim där han bor. Han bodde i ett ännu läskigare kvarter. Efter det satt vi på en pub och kollade på fotboll, det var rätt tråkigt så tro det eller ej, jag somnade. Efter det åkte vi in till stan igen och kollade på London eye och Big Ben. Det var rätt fint när det var mörkt, har några halvkassa bilder som jag inte orkar lägga upp nu. Det blev sent och jag, mamma och Robban åkte hem och sov på hotellet.

Dagen efter det, som alltså var igår, checkade vi ut från hotellet, träffade Jim igen vid Oxford Street. Där jag köpte en kofta, mer julklappar + en halsduk. Sen gick vi runt och kollade åt och sen lämnade vi Jim och åkte till Gatwick flygplats. Tog flyget hem, vi kom fram till Skavsta vid halv tolv eller något. Vi åkte taxi till ett hotell och sov där.

Idag gick vi upp vid sex, åt sjukt god frukost på hotellet, sen åkte vi bil till nynäs och sen båt hem. Jag trodde det skulle bli skönt att komma hem, men icke. Jag föredrar att inte vara här. Det är dött. Men, när jag kom hem kom jag på att jag hade en ny tröja här som jag köpte innan jag åkte + ett hm paket med en till tröja som väntade på mig. Så jag är rätt glad ändå! Med tanke på att Jim flyttar hem igen imorgon är jag egentligen på topp. Nu tänkte jag se på mysteriet på greveholm, städa lite och försöka hitta sladden till kameran.
Sjukt vad mycket jag skrev nu, hatar långa inlägg. Skulle inte orka läsa det själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0